اندازه نینتندو سوییچ ۲ احتمالا با نسل قبلش متفاوت باشد ویدئویی از ربات انسان‌نمای S1 که سرعت و دقتی حیرت‌انگیز دارد رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب شد آیا گلکسی واچ ۷ با قابلیت نظارت بر قند خون عرضه می‌شود؟ با هوش مصنوعی گوگل مکالمه زبان انگلیسی تمرین کنید | ویژگی جدید موتور جست‌وجوی گوگل ویژگی انتقال تماس بین دستگاه‌ها به گوگل میت اضافه شد متاورس شرکت متا همچنان میلیاردها دلار ضرر روی دست مارک زاکربرگ می‌گذارد ظرفیت باتری قاب گلکسی بادز ۳ پرو مشخص شد آسیا بلاخیزترین قاره است کاهش قابل‌توجه حجم آپدیت‌های ویندوز ۱۰ با فناوری جدید مایکروسافت مدل پایه Surface Laptop 6 در راه است اگر آیفون دارید، می‌توانید بدون رمز وارد واتس‌اپ شوید اپل هوش مصنوعی خود را معرفی کرد | اینترنت لازم نیست؛ پردازش کنید! امضای جو بایدن پای لایحه «فیلترشدن یا فروش تیک‌تاک» |‌ اپلیکیشن چینی چه می‌کند؟ افزایش کاربران Threads | رقیب X حالا ۱۵۰میلیونی است برخی از مشخصات شیائومی ۱۵ لو رفت + جزئیات اعضای هیئت‌مدیره «انجمن هوش مصنوعی ایران» انتخاب شدند درباره ماه کامل صورتی که امشب (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در آسمان می‌درخشد + دلیل نامگذاری کاهش تولید اپل ویژن پرو به‌دلیل تقاضای کمتر از حد انتظار قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن معرفی شد ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد
سرخط خبرها

نگاهی به شماره دسامبر هفته نامه TechLife | اپل سخت گیر می‌شود

  • کد خبر: ۵۳۴۴۰
  • ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۱
نگاهی به شماره دسامبر  هفته نامه TechLife | اپل سخت گیر می‌شود
هفته نامه TechLife در شماره ۱۲ دسامبر، طرح جلد خود را به تغییر در سیاست‌های حریم خصوصی اپل اختصاص داده است.
نجفی | شهرآرانیوز - هفته نامه TechLife در شماره ۱۲ دسامبر، طرح جلد خود را به تغییر در سیاست‌های حریم خصوصی اپل اختصاص داده است. براساس گزارش این نشریه و برای حفاظت از حریم خصوصی کاربران، اپل در نظر دارد از این پس اپلیکیشن‌هایی را که ضوابط مدنظر این شرکت را رعایت نمی‌کنند حذف کند. اپل از توسعه دهندگان می‌خواهد درباره داده‌هایی که از کاربران جمع آوری می‌کنند شفاف‌تر باشند و اگر شیوه نامه‌های جدید عدم ردیابی را رعایت نکنند، از اپل استور حذف می‌شوند. بر اساس این قوانین که از سال آینده میلادی اجرایی می‌شود، اپلیکیشن‌ها باید به صورت شفاف و جزئی، از کاربران پیش از رهگیری داده‌های آن‌ها اجازه بگیرند.
 
فعالان حقوقی بر این باورند که این اولین گام برای جلوگیری از رهگیری و هدف قرارگیری کاربران در فضای مجازی با تبلیغات تجاری گسترده است. جدیت دولت‌ها و فعالان حقوقی برای جلوگیری از دسترسی شرکت‌های بزرگ به ویژه در اروپا، شرکت‌های آمریکایی را به تکاپو انداخته است. به تازگی در فرانسه، گوگل و آمازون به دلیل ارائه نکردن اطلاعات شفاف درباره نحوه رصد کاربران و استفاده از کوکی‌های آن ها، در مجموع ۱۶۳ میلیون دلار جریمه شدند.
 
در خبر دیگری، فیس بوک نیز به زودی برای پاسخ گویی درباره نحوه عملکرد خود در مقابل شرکت‌های کوچک‌تر فعال در فضای مجازی به دادگاه می‌رود. دولت فدرال آمریکا پیگیر بررسی پرونده‌ای است که در آن فیس بوک متهم به اقدامات نظام‌مند در حذف رقبای کوچک‌تر از طریق خرید آن‌ها و اعمال قدرت بازاریابی است. در سوی دیگر جهان، دولت استرالیا نیز به دنبال محدودسازی و کسب درآمد از فعالیت‌های گوگل و فیس بوک است. در صورت تصویب لایحه دولت استرالیا، از سال آینده و برای نخستین بار در جهان، این ۲ غول اینترنتی باید برای بازنشر خبر‌های دریافتی از رسانه‌های بخش خصوصی استرالیا هزینه بپردازند. در واکنش به این طرح، گوگل این اقدام را ضربه به خدمات رایگان اینترنتی و موجب افت کیفیت نتایج جست وجو دانسته است. فیس بوک نیز در حال بررسی لغو سرویس‌های مرتبط خبری به جای پرداخت هزینه برای انتشار آن هاست.
 
 
برای دانلود این شماره کلیک کنید:
 
 
 
 
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->